Regulamin - Biuro Tłumaczeń LIDARIA
Regulamin świadczenia usług przez Biuro Tłumaczeń LIDARIA
§ 1. Poufność
- Biuro Tłumaczeń LIDARIA zobowiązuje się do zachowania w poufności wszystkich informacji uzyskanych od Klienta podczas realizacji zlecenia.
- Informacje te mogą być przekazane jedynie pracownikom LIDARII, pracującym nad danym zleceniem, w stopniu niezbędnym do prawidłowego wykonania usługi.
§ 2. Składanie zamówień
- Materiały do tłumaczenia wysyłane są do Biura Tłumaczeń LIDARIA w formie elektronicznej na adres: lidaria@lidaria.pl w postaci załącznika, lub dostarczane osobiście przez Klienta do siedziby Biura.
- Na podstawie otrzymanych materiałów, Klientowi będzie przygotowana wycena i podany termin realizacji.
- W przypadku stałych Klientów, warunkiem do rozpoczęcia realizacji zlecenia jest otrzymanie od Klienta akceptacji wyceny kosztów i terminu przygotowanej przez Biuro Tłumaczeń LIDARIA .
- W przypadku nowych Klientów, warunkiem do rozpoczęcia realizacji zlecenia jest otrzymanie od Klienta potwierdzenia wpłaty kwoty na konto Biura Tłumaczeń LIDARIA w wysokości podanej w wycenie.
- Akceptując wycenę Klient potwierdza przyjęcie do wiadomości i akceptację warunków niniejszego “Regulaminu świadczenia usług przez Biuro Tłumaczeń LIDARIA”.
§ 3. Wykonywanie tłumaczeń pisemnych przysięgłych
- Zasady wykonywania tłumaczeń pisemnych przysięgłych regulują rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości. Strona obliczeniowa tłumaczenia przysięgłego wynosi 1125 znaków ze spacjami.
- Gotowe tłumaczenia przysięgłe odbierane są osobiście przez Klienta w siedzibie Biura Tłumaczeń LIDARIA.
§ 4. Wykonywanie tłumaczeń pisemnych
- Strona obliczeniowa liczy 1600 znaków ze spacjami.
- Rozliczenie następuje na podstawie wynikowego tekstu.
- Minimalna opłata pobierana jest za 1 stronę.
- Tryby realizacji zlecenia:
- tryb zwykły (do 5 stron dziennie w ciągu dwóch dni roboczych )
- tryb ekspresowy (realizacja w dniu złożenia zamówienia lub w dniu następnym, oraz powyżej 5 stron dziennie)
- Do czasu realizacji zlecenia nie wlicza się dnia przyjęcia i dnia oddania zlecenia, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
- Gotowe tłumaczenia odsyłane są Klientowi drogą elektroniczną na wskazany przez niego adres mailowy.
- W przypadku dostawy gotowych tłumaczeń Pocztą Polską, lub kurierską (usługa płatna), Biuro Tłumaczeń LIDARIA nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia leżące po stronie Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej.
- Tłumaczenia pisemne wykonywane są z należytą starannością, lecz są to “tłumaczenia surowe”, które przed publikacją należy bezwzględnie poddać profesjonalnej weryfikacji i korekcie.
- W przypadku rezygnacji przez Klienta z realizacji zamówionego tłumaczenia w trakcie jego wykonywania, jest on zobowiązany do zapłaty na rzecz Biura Tłumaczeń LIDARIA wynagrodzenia za przetłumaczoną do momentu zgłoszenia rezygnacji ilość stron.
- W wyjątkowych sytuacjach Biuro Tłumaczeń LIDARIA zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji otrzymanego zlecenia, podając przyczynę odmowy.
§ 5. Wykonywanie tłumaczeń ustnych
- Minimalny czas trwania tłumaczenia konsekutywnego to blok – 3 godziny.
- Minimalny czas trwania tłumaczenia symultanicznego to blok – 4 godziny. W tłumaczeniu symultanicznym udział bierze dwóch tłumaczy.
- Czas pracy tłumacza obejmuje również wszystkie przerwy w tłumaczeniu między innymi przerwy w spotkaniu, przerwy na kawę, przejazdy tłumacza z Klientem.
- W przypadku rezygnacji przez Klienta z zamówionego tłumaczenia ustnego w dniu jego wykonania, Klient jest zobowiązany do zapłaty sumy wynagrodzenia za jeden blok tłumaczeniowy.
§ 6. Reklamacje
- Ewentualne reklamacje związane z wykonaniem tłumaczeń pisemnych w trybie zwykłym będą usuwane bezpłatnie przez Biuro Tłumaczeń LIDARIA, jeżeli będą zgłoszone w ciągu 7 dni od daty otrzymania tłumaczenia przez Klienta. Reklamacje zgłoszone po upływie tego terminu mogą być usunięte przez Biuro Tłumaczeń LIDARIA odpłatnie.
- Zgłoszenie reklamacji nie zmienia terminu zapłaty za usługę.
- Biuro Tłumaczeń LIDARIA nie ponosi odpowiedzialności materialnej i odszkodowawczej za błędy powstałe w tłumaczeniach wykonywanych w trybie ekspresowym. Klient składający zamówienie na wykonanie tłumaczenia w trybie ekspresowym godzi się z ryzykiem ewentualnego wystąpienia błędów w tego typu tłumaczeniach.
- Wysokość odszkodowania za wszelkie poniesione szkody związane z wykonaniem tłumaczenia przez Biuro Tłumaczeń LIDARIA, ogranicza się do wysokości wynagrodzenia netto (bez podatku VAT) należnego LIDARII za wykonanie tego zlecenia.